چگونه توالت فرنگی را برق بیندازیم

چگونه_توالت_فرنگی_را_برق_بیندازیم
راهنمای محتوا

یک توالت فرنگی تمیز همیشه قابی درخشان از پاکیزگی و رایحه دلنشین را به تصویر می‌کشد و این حس خوش تمیزی، انرژی مثبتی را در فضا جاری می‌کند. علاوه محیط درخشان و عطر خوشبو، پاکیزگی توالت، ضمانت دهنده سلامت اعضای خانه است. بنابراین باید توالت فرنگی را با بهترین لوازم و شوینده‌ها برق بیندازیم. سئوال اینجاست که چگونه توالت فرنگی را به محیط تمیز و عاری از میکروب تبدیل کنیم؟ مهم این است بدانید که تمیزی توالت فرنگی مثل هر کار دیگری به مهارت نیاز دارد. چراکه تنها شستن آن مهم نیست. رسوب آب به‌مرورزمان باعث ایجاد لکه‌های زرد به‌خصوص در توالت‌های فرنگی خواهد شد. پس باید با فوت و فن های تمیز کردن توالت فرنگی بیشتر آشنا شوید.

تمیز کردن بخش‌های مختلف توالت فرنگی

توالت فرنگی از بخش‌های مختلفی مثل درپوش، بدنه، کاسه و سیفون تشکیل‌شده است. تمیز کردن هرکدام از این قسمت‌ها قلق خاص خود را دارد. شاید نیاز باشد که از مواد و شوینده‌های مختلفی برای شست‌وشوی قسمت‌های مختلف استفاده کنید. در قسمت زیر به روش تمیز کردن بخش های مختلف توالت فرنگی می پردازیم.

تمییز کردن درپوش توالت فرنگی
تمییز کردن درپوش توالت فرنگی

درپوش توالت فرنگی

جنس درپوش توالت فرنگی معمولاً از پلاستیک است. پس از هر نوع شوینده‌ای برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. حتما شوینده‌هایی را به کار ببرید که با مواد پلاستیکی واکنش شیمیایی نمی‌دهند.

  1. سعی کنید در هنگام تمیز کردن توالت فرنگی آخرین قسمتی که شست‌وشو می‌دهید، درپوش آن باشد.
  2. ابتدا روی درپوش را به‌خوبی بشوید و از تمیز شدن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. قسمت داخلی درپوش را برای شست‌وشو در نظر داشته باشید
  4. حتماً بعد از اتمام شست و شوی درپوش روی آن را با یک دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده پاک‌کنید.

کاسه توالت فرنگی

اگر قصد تمیز کردن توالت فرنگی را دارید، ابتدا از کاسه توالت شروع کنید. این قسمت داخلی‌ترین قسمت توالت فرنگی است؛ بنابراین اگر هم ترشحات باقی قسمت ها به آن بپاشد، چون در مسیر گذر آب است، مجدداً تمیز خواهد شد.

  1. دستکش لاستیکی خود را بپوشید.
  2. تمیز کردن را از زیر لبه کاسه شروع کنید. محصولی را که برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن انتخاب کرده‌اید در قسمت‌های زیرین و لبه کاسه توالت بریزید.
  3. با برس توالت لکه‌ها و آلودگی موجود در آن را به‌خوبی شست‌وشو دهید.
  4. اجازه دهید مواد شوینده به مدت پنج دقیقه بر روی سطح کاسه توالت بماند، سپس آن را بشویید.
تمییز کردن کاسه توالت فرنگی
تمییز کردن کاسه توالت فرنگی

بدنه توالت فرنگی

برای تمیز کردن بدنه توالت، از یک شوینده چندمنظوره و پاک‌کننده قوی مانند اسپری چندمنظوره دامستوس استفاده کنید. این محصولات سطوح سخت را در 10 دقیقه ضدعفونی می‌کند.

  1. پاک‌کننده را روی مخزن، بیرون کاسه و لبه‌های توالت فرنگی اسپری کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند.
  2. سعی کنید یک اسفنج یا یک پارچه تهیه کنید و برای آبکشی از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید مواد شوینده به‌خوبی از بدنه توالت فرنگی شما زدوده شده‌اند.
  3. فراموش نکنید که قسمت کوچک بین صندلی توالت و مخزن را تمیز کنید.

سیفون توالت فرنگی

داخل سیفون توالت فرنگی معمولاً به دلیل سکون آب، کثیفی‌های زیادی به خود می‌گیرد. پس برای تمیز کردن آن نکات زیر را رعایت کنید:

  1. ورودی آب را به سیفون ببندید و اجازه ندهید که آب وارد شود.
  2. سیفون را تخلیه کنید.
  3. مقداری از ماده لکه بر توالت فرنگی را داخل سیفون بریزید و مطمئن شوید کل قسمت داخلی سیفون به آن آغشته شده است.
  4. اجازه دهید حدود 5 دقیق ماده داخل سیفون بماند
  5. در مرحله آخر به‌خوبی آبکشی نمایید و مطمئن شوید شوینده‌های استفاده‌شده از داخل سیفون تخلیه‌شده‌اند.

تاثیر شوینده مناسب برای تمیز کردن توالت فرنگی

استفاده از شوینده‌های باکیفیت علاوه بر اینکه خیال‌تان را بابت تمیزی تضمینی توالت فرنگی آسوده می کند، به بدنه و اجزای توالت فرنگی آسیب نمی‌زند. یکی از برندهای باکیفیت برای شستشوی توالت فرنگی دامستوس است. شوینده‌های غلیظ دامستوس قدرت پاک کنندگی زیادی داردند و فرمولاسیون به کار رفته در آن، میزان کارایی محصولات خود را دو چندان کرده است. از طرفی فرمول خاص به‌کاربرده شده در محصولات از آسیب به لوازم جلوگیری می‌کند و به راحتی برای تمیز کردن همه سطوح کاربرد دارند.

تاثیر شوینده مناسب برای تمیز کردن توالت فرنگی
تاثیر شوینده مناسب برای تمیز کردن توالت فرنگی

پاک کننده های چندمنظوره

شوینده‌های چندمنظوره قدرت پاک کنندگی بیشتری نسبت به شوینده های دیگر دارد و با خرید آن می توانید همزمان برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده کنید. شوینده‌های چندمنظوره دامستوس برخلاف شوینده‌های رقیق، میکروب ها و باکتری های سرویس بهداشتی را از بین می برند و محیط دستشویی را ضدعفونی می کنند و خوشبختانه برای هر سطحی به کار می‌روند. این محصول یکی از کاربردی‌ترین محصولات برای نظافت توالت و حمام خانه شماست.

سفیدکننده

سفیدکننده از پرکاربردترین شوینده‌ها برای برق انداختن و تمیز کردن سطوح مختلف است. سفیدکننده‌ها در از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در توالت فرنگی کمک شایانی می‌کنند.

چگونه لکه‌های توالت فرنگی را از ببریم؟

علاوه بر مواد شوینده می‌توانید از روش‌های خانگی نیز برای از بین بردن لکه‌های زرد توالت فرنگی استفاده کنید. سرکه سفید به دلیل عملکرد ضد آهک خود یک ماده عالی برای رسوب‌زدایی توالت‌ها است.

برای تمیز کردن کف توالت با سرکه سفید کافی است 1/2 لیتر سرکه سفید را گرم کنید. نیازی به جوشیدن نیست. همین‌که سرکه داغ شود کافی است. سرکه سفید داغ را داخل کاسه بریزید، اجازه دهید از کل جداره‌ها آغشته به سرکه سفید شود.

اجازه دهید سرکه سفید چند ساعت (چیزی حدود یک شب) بر روی بدنه توالت فرنگی شما بماند. بعد از آن می‌توانید با برس توالت به‌خوبی به تمیز کردن توالت فرنگی بپردازید.

نکات ضروری برای تمیز کردن توالت فرنگی

در ادامه قصد داریم به ضروری‌ترین نکات برای تمیز کردن توالت فرنگی را اشاره کنیم.

انتخاب برس توالت باکیفیت

یک برس توالت محکم یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای تمیز کردن توالت فرنگی محسوب می‌شود. اما یک برس توالت باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

به دنبال یک برس با موهای زبر و خشن باشید که بتواند به‌طور مؤثر لکه‌ها و کثیفی‌ها را از کاسه توالت پاک کند.

طراحی برس را در نظر بگیرید. بهترین برس‌های توالت، از تماس شما با میکروب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. در هنگام خرید به وجود سینی یا نگه‌دارنده برس مطمئن شوید. وجود این تجهیزات به برس اجازه می‌دهد بعد از استفاده‌ به‌درستی خشک شود و خطر رشد باکتری‌ها را کاهش دهد.

ریختن مواد ضدعفونی کننده داخل کاسه توالت

دقت کنید پس از ریختن مواد ضدعفونی کننده داخل کاسه توالت، چند دقیقه صبر کنید تا مواد ضدعفونی کننده اثر کنند. بعد کاسه توالت را شستشو دهید. این مواد معمولا نیاز به زمان دارند تا بتوانند با میکروب‌ها، باکتری‌ها و لکه‌ها واکنش شیمیایی انجام دهند.

پایین آوردن درب توالت فرنگی قبل از شستشو

در هنگام شست و شو به خصوص تخلیه سیفون مطمئن شوید که درپوش توالت فرنگی را گذاشته‌اید. تحقیقات نشان داده است که با باز بودن درپوش توالت فرنگی در هنگام شست و شو، میکروب‌ها در فضای اطراف پخش می‌شوند و به مرور بر روی دیگر قسمت‌ها می‌نشینند. در نتیجه موجب آلودگی دیگر فضاها خواهد شد.

هر چند وقت یکبار باید دستشویی فرنگی را تمیز کنیم؟

کل فرآیند خلاص شدن از شر لکه‌ها و میکروب‌های سخت را می‌توان در حدود نیم ساعت انجام داد. اگر هفته‌ای یک‌بار سرویس بهداشتی را با یک برس و شوینده توالت فرنگی تمیز می‌کنید، احتمال اینکه لکه‌های زرد روی توالت فرنگی ایجاد شود زیاد است. سعی کنید با دستمال ضدعفونی‌کننده و یک شست شوی سطحی در بین هفته از بروز این لکه‌ها جلوگیری کنید. اگر فردی در خانواده شما مبتلا به مشکلات گوارشی است، بهتر است هر چند روز یک‌بار توالت فرنگی را تمیز کنید. فراموش نکنید که باقی لوازم شست‌وشو را نیز ضدعفونی کنید. دستمال‌ها و دستکش‌های پلاستیکی را در مقدار مناسبی از سفیدکننده و آب خیس کنید. از اسپری ضدعفونی‌کننده روی برس و پیستون استفاده کنید. اجازه دهید توالت فرنگی بعد از شست‌وشو کاملاً خشک شود.

جمع بندی نهایی

اگر می‌خواهید مانند یک حرفه‌ای اقدام به تمیز کردن توالت فرنگی کنید، تمام دستورالعمل‌های بالا را به خوبی اجرا کنید. نکته بعدی این است که از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که از کیفیت آن مطمئن هستید. در هنگام شست وشو حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و در پایان هر چند روز یک بار حتی در حد یک تمیزی سطحی تمیزکاری را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خانه تکانی نوروز 1403

خانه تکانی نوروز 1403

خانه‌تکانی نوروز از آداب‌ورسوم باستانی ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر دنیا است. هر ساله چند هفته مانده به سال نو، خانه‌تکانی و نظافت منزل در