جادویی‌ترین روش‌های برق انداختن سینک ظرفشویی

جادویی_ترین_روش_های_برق_انداختن_سینک_ظرفشویی
راهنمای محتوا

تمیز کردن سینک ظرفشویی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد خانه‌دار است که به نظافت و پاکیزگی آشپزخانه اهمیّت می‌دهند. از آنجا که سینک‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش از محیط آشپزخانه بیشترین کارایی را دارند، بی‌توجهی به نظافت آنها شرایط نامطلوبی را رقم می‌زند. خوشبختانه برای پاک کردن سینک ظرفشویی و زدودن انواع لکه، روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید باتوجه به جنس سینک از روش‌های مذکور استفاده کنید.

گفتنی است که استفاده از انواع شوینده‌ی چندمنظوره و قوی مانند دامستوس تا مدت‌ها سینک ظرفشویی را پاکیزه و براق نگه می‌دارد. چنانچه شما نیز به دنبال روش‌های جادویی شستشوی سینک ظرفشویی هستید، بی‌شک این مقاله برای شما مفید می‌باشد. برای آشنایی با روش‌های متعدد تمیز کردن سینک ظرفشویی پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم؟

باقی گذاشتن ظروف کثیف درون سینک و بی‌توجهی به نظافت آن، مهم‌ترین عاملی است که درخشندگی سینک‌ را از بین می‌برد. برای اینکه یک سینک براق در آشپزخانه‌ی خود داشته باشید، کافی است از نگهداری ظروف داخل سینک خودداری کرده و از آبکشی روزانه غافل نشوید.

علاوه بر این ضروری است که از انواع شوینده‌های شیمیایی و چندمنظوره به عنوان موثرترین روش شستشوی سینک ظرفشویی استفاده نمایید. پاک کردن سینک ظرفشویی با روش‌های خانگی نیز گزینه‌ی مناسبی است که در صورت تمایل می‌توانید آن را نیز امتحان کرده و تأثیر فوق‌العاده‌ی آن را ببینید.

بسیاری از افراد در تمیز کردن سینک ظرفشویی تنها به نظافت محیط داخلی سینک بسنده کرده و به سایر بخش‌ها توجهی ندارند. شیرآلات به عنوان اصلی‌ترین ملزومات سینک‌های ظرفشویی دارای اهمیت برابر با سینک هستند؛ از این رو با استفاده از انواع مایع براق کننده‌ی سینک ظرفشویی باید شیرآلات را نیز مورد نظافت قرار دهید.

تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی

پیشرفت تکنولوژی و توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه به تولید انواع متعدد از سینک‌های ظرفشویی منجر شده است که به لحاظ جنس، طرح، ماندگاری و اندازه متفاوت از یکدیگر هستند. این مسئله موجب شده تا افراد به دلخواه خود قادر به انتخاب بهترین سینک آشپزخانه باشند. از آنجا که استیل، گرانیت و چینی از پرمصرف‌ترین موادی هستند که در ساخت سینک‌های ظرفشویی بکار گرفته می‌شوند، این نوع سینک‌ها را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین سینک‌ها معرفی نمود.

نکته‌ی مهم آن است که باتوجه به جنس هر سینک و نوع مواد بکار رفته در آنها نمی‌توان از یک روش مشابه یا یک نوع شوینده جهت نظافت سینک بهره برد. بنابراین لازم است پیش از هرچیز اطلاعاتی در مورد انواع سینک ظرفشویی کسب کرده و سپس شوینده‌های چندمنظوره‌ی قوی یا روش‌های خانگی مناسب هر نوع را انتخاب نمایید. در ادامه نحوه‌ی تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی اشاره می‌گردد.

تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل
تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

سینک ‌استیل که از رایج‌ترین سینک‌ها است، با داشتن ماندگاری بالا در هر مدل دکوراسیون‌ قابل استفاده است. استفاده از شوینده‌های چندمنظوره از انواع روش‌های تمیز نمودن سینک ظرفشویی استیل محسوب می‌شود. در این میان مایع سفید‌کننده غلیظ دامستوس مناسب‌ترین گزینه جهت شستشوی مؤثر سینک استیل است. دامستوس با داشتن ترکیبات قوی مانند هیپو کلریت سدیم، علاوه بر خاصیت سفیدکنندگی از خاصیت پاک‌کنندگی نیز برخوردار است. همچنین طبق روش‌ خانگی زیر جهت تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل می‌توانید عمل کنید:

 

مواد لازم

 

  • اسفنج
  • میکروفیبر مخملی
  • آب داغ
  • سرکه، جوش شیرین و مایع ظرفشویی

روش شستشو

 

  1. ابتدا سینک را مرطوب و اسفنج را به ترکیب آغشته نمایید. تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین روشی کاربردی می‌باشد.
  2. شستشو را از کناره‌ی سینک آغاز کنید.
  3. نظافت را تا پاک شدن کامل ادامه دهید.
  4. سینک را شسته و با پارچه‌ی میکروفیبر مخملی خشک کنید.
تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی
تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی

تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک‌های ساخته شده از جنس گرانیت از مجلل‌ترین سینک‌های بکار رفته در سبک‌های جدید دکوراسیون هستند. سینک گرانیتی در رنگ‌های متنوعی در بازار ارائه می‌شود اما دو رنگ سفید و مشکی آن بیشترین محبوبیت را دارد. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید می‌توان از انواع پاک‌ کننده‌ی قوی سینک ظرفشویی استفاده کرد. همچنین برای تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی مشکی نیز می‌توان از شوینده‌ها و برخی روش‌های خانگی بهره جست. بهترین روش خانگی تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید و مشکی عبارت است از:

مواد لازم

 

  • حوله
  • سرکه‌ی سفید، جوش شیرین و روغن زیتون

روش شستشو

 

  1. خمیری از جوش شیرین و سرکه درست کرده و به سینک آغشته کنید.
  2. بعد از چند دقیقه سینک را شسته و خشک نمایید.
  3. در نهایت روغن زیتون را به سینک مالیده و بعد از چند دقیقه با حوله خشک کنید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی چینی

سینک‌های ظرفشویی چینی به دلیل داشتن رنگ سفید بیشتر از سایر سینک‌ها مستعد آلودگی هستند. برای نظافت سینک چینی می‌توانید از انواع شوینده‌ یا روش‌های خانگی زیر بهره بگیرید.

1- روش اول

 

مواد لازم

 

  • اسفنج
  • مایع براق کننده‌ی سینک ظرفشویی

روش شستشو

 

  1. اسفنج را خیس کرده و مایع براق کننده‌ی سینک را روی اسفنج بریزید.
  2. اسفنج را بر تمام سطوح سینک کشیده و این عمل را تکرار کنید.
  3. سینک را شسته و خشک نمایید.

 

ناگفته نماند از آنجا که لوله‌ و اتصالات سینک‌ها نیز در معرض آلودگی هستند، از این روش برای تمیز کردن لوله‌ی سینک ظرفشویی چینی نیز می‌توان استفاده کرد.

2- روش دوم

 

مواد لازم

 

  • اسفنج
  • لیمو و نمک

روش شستشو

 

  1. ترکیب لیمو و نمک را با مقداری آب روی اسفنج ریخته و بر تمام نقاط سینک بکشید.
  2. پس از لکه‌گیری سینک را بشویید و کامل خشک کنید.

چگونه گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنیم؟

قرار دادن زباله یا باقیمانده‌ی مواد غذایی در سینک ظرفشویی موجب گرفتگی آن و مشکلات متعدد می‌شود. در این صورت، ابتدا باید سینک را از مواد یاد شده تخلیه کرده و خروجی سینک را از تجمع مواد نظافت نمایید. در ادامه جهت تمیز کردن محل کثیفی، ضرورت دارد که بهترین مواد باز کننده را به کار بگیرید.

گفتنی است از آنجا که انواع شوینده‌ی چندمنظوره مانند دامستوس با غلظت بالا و فرمولاسیون جدید جهت باز کنندگی و شستشوی سینک، شیرآلات و نیز تمیز کردن لوله‌ی سینک ظرفشویی بسیار مناسب است، شما نیز جهت گرفتگی سینک ظرفشویی می‌توانید از این مواد استفاده کنید.

نکات کلیدی برای برق انداختن سینک ظرفشویی
نکات کلیدی برای برق انداختن سینک ظرفشویی

نکات کلیدی برای برق انداختن سینک ظرفشویی

برای برق انداختن سینک ظرفشویی رعایت نکات زیر الزامی است:

  1. استفاده از مایع براق کننده‌ی سینک ظرفشویی مهم‌ترین وسیله در نظافت سینک می‌باشد؛ از این رو همواره این مایع یا سایر شوینده‌های قوی سطوح را در منزل داشته باشید.
  2. در هر بار نظافت آشپزخانه چنانچه وقت کافی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل آن را به پاک ‌کننده‌ی قوی سینک ظرفشویی آغشته کرده و به وسیله‌ی یک پارچه یا حوله به خوبی پاک کنید
  3. خودداری از نگهداری طولانی مدت ظروف کثیف و انواع زباله در سینک کمک فراوانی به پاکیزگی سینک ظرفشویی می‌کند؛ پس همواره سینک را از موارد یادشده خالی نگهدارید.
  4. پیشنهاد می‌شود هردو یا سه روز با استفاده از انواع مواد شوینده به نظافت سینک بپردازید. همچنین تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین روش خانگی موثر در برق انداختن سینک است. از این روش نیز در هفته چندبار استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار باید سینک ظرفشویی را بشوییم؟

پاک کردن سینک ظرفشویی و تخلیه‌ی آن به صورت روزانه می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش مدت زمان شستشوی مستمر سینک موثر باشد. همچنین آبکشی اصولی در طول روز نیز از آلودگی سینک جلوگیری به عمل می‌آورد. به طور کلی لازم است هفته‌ای یکبار با استفاده از مایع براق کننده‌ی سینک ظرفشویی و سایر شوینده‌های قوی، نسبت به نظافت سینک اقدام کرد. انجام چنین نظافت اصولی و مستمر در طی هفته درخشندگی و زیبایی را برای سینک به ارمغان می‌آورد.

جمع بندی نهایی

هر آنچه که به آن اشاره شد، از مهم‌ترین فاکتورهای تمیز کردن سینک ظرفشویی به شمار می‌رود. شما نیز به عنوان یک فردی که به پاکیزگی اهمیت می‌دهد، می‌توانید با عنایت به روش‌های یادشده، از بهترین مواد شوینده‌ی شیمیایی و خانگی جهت پاک کردن سینک آشپزخانه‌ی خود بهره ببرید. این نظافت علاوه بر سینک، تمام محیط آشپزخانه‌ی شما را تحت تاثیر قرار داده و پاکیزه نگه می‌دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خانه تکانی نوروز 1403

خانه تکانی نوروز 1403

خانه‌تکانی نوروز از آداب‌ورسوم باستانی ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر دنیا است. هر ساله چند هفته مانده به سال نو، خانه‌تکانی و نظافت منزل در