9 روش موثر برای صرفه جویی در خرید شوینده های خانه

9 روش موثر برای صرفه_جویی در خرید شوینده_های خانه
راهنمای محتوا

چگونه در خرید شوینده‌های خانه صرفه جویی کنیم؟ تا حالا به این مشکل برخورد کرده‌اید که در طول یک ماه مجبور شده‌اید چندبار شوینده برای نظافت منزل و مایع لباسشویی خریداری کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است قطعا از گرانی شوینده‌ها نگران‌شده‌اید و آخر ماه پول کم آوردید چون مجبور شده‌اید برای خرید شوینده‌ها چندین بار هزینه کنید. این معضل در دوران کرونا حتی چندین برابر شده بود؛ با توجه به گرانی روز به روز محصولات مختلف این موضوع نگران‌کننده است. اما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده اما هوشمندانه آموزش بدهیم تا بتوانید هزینه‌تان را کنترل کنید.

برای صرفه جویی در خرید شوینده از مقدار مناسب شوینده استفاده کنید
برای صرفه جویی در خرید شوینده از مقدار مناسب شوینده استفاده کنید

1. از مقدار مناسب شوینده استفاده کنید

مهم‌ترین راهکار برای  جواب این سئوال که چگونه در خرید شوینده‌های خانه صرفه‌جویی کنیم؟  مصرف بهینه شوینده‌هاست. بعضی از افراد فکر می‌کنند با مصرف مقدار زیاد شوینده، سطوح مختلف با کیفیت بهتری شسته می‌شوند. در صورتی که این اشتباه است. شما می‌توانید با مصرف یک سوم از شوینده به نتایج عالی برسید. در صورتی که شوینده کیفیت پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی قوی داشته باشد قطعا سریع‌تر به این هدف می رسید. پس در انتخاب شوینده مناسب دقت کنید. به این ترتیب نه تنها از شستشو و نظافت سطوح مختلف و لباس‌های تان رضایت دارید بلکه در خرید شوینده سطوح صرفه جویی کردید.

2. شوینده‌های چندمنظوره  را انتخاب کنید

خرید محصولات تک منظوره قطعا برای شما هزینه براست. چون مجبور هستید برای تمیز کردن سطوح مختلف شوینده‌های متعددی را خریداری کنید. با خرید شوینده‌های چندمنظوره نیازی نیست برای تمیز کردن گاز، پنجره از شوینده‌های مختلف استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در مصرف شوینده‌ها صرفه جویی کنید. یکی از برندهای معتبر شوینده در بازار، سفیدکننده‌های غلیظ دامستوس است که کاربرد چندمنظوره دارند و برای نظافت سطوح، کف، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، کاشی حمام و دستشویی و گاز کاربردی است.

3. از مایع ظرفشویی بیشتر استفاده کنید

شاید فکر کنید که از مایع ظرفشویی می‌توانید فقط برای شستن ظروف استفاده کنید. اما مایع ظرفشویی مصارف بیشتری دارد. این شوینده برای شستشوی  لکه لباس، فرش و مصارف دیگر به کار می‌رود.

4. دستگاه‌های پخش‌کننده کف صابون خریداری کنید

اگر صابون دستشویی یا مایع ظرفشویی زود به زود تمام می‌شود. یک دستگاه پخش‌کننده اتوماتیک صابون خریداری کنید. دستگاه پخش کننده صابون باعث می‌شود که به مقدار کم و با کیفیت مطلوب از صابون فوم استفاده کنید.

بطری_های شوینده را وارونه کنید برای صرفه جویی
بطری_های شوینده را وارونه کنید برای صرفه جویی

5. بطری‌های شوینده را وارونه کنید

حتما شما هم تجربه کرده‌اید، وقتی بطری‌های شوینده تمام می‌شود، بیرون آوردن آخرین قطره از آن‌ها کار دشواری است. بنابراین برای راحتی مصرف، بهتر است بطری را وارونه کنید.

6. مواد شوینده را با آب رقیق کنید

مواد شوینده را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود، این روش باعث می‌شود شوینده قدرت لکه بری و پاک کنندگی بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانید به آن کمی پراکسید هیدروژن اضافه کنید تا از عهده پاک کردن هرگونه لکه‌ای روی سطوح برآید.

7. کمتر لباس بشویید

یکی از روش‌های موثر در صرفه جویی خرید شوینده‌ها، کمتر لباس شستن است. شستشوی دایم لباس ها نه تنها به مرور به الیاف لباس آسیب می‌رساند، بلکه باعث پرداخت هزینه های زیاد می شود.

برای صرفه جویی بهتر است شوینده_ها را عمده خریداری کنید
برای صرفه جویی بهتر است شوینده_ها را عمده خریداری کنید

8. شوینده‌ها را عمده خریداری کنید

شاید خرید عمده شوینده‌ها در یک مرحله هزینه‌بر باشد. اما با خرید عمده شوینده‌های خانگی می‌توانید در طولانی مدت پول خود را پس انداز کنید. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که در بسیاری از مواقع محصولات از تخفیف برخوردار می‌شوند و این امر به کنترل هزینه‌های شما کمک می‌کند.

یک خانه تمیز کمتر به نظافت نیاز پیدا می کند. اگر خانه ای از تمیزی برق بزند دیگر نیاز نیست بابت مصرف دایم شوینده ها نگران باشید.

جمع بندی

در این مطلب به این سوال که چگونه در خرید شوینده های خانه صرفه جویی کنیم پاسخ دادیم و انواع روش‌های کاربردی را در این زمینه اشاره کردیم. لطفا اگر از روش های دیگری استفاده می کنید در زیر این پست بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خانه تکانی نوروز 1403

خانه تکانی نوروز 1403

خانه‌تکانی نوروز از آداب‌ورسوم باستانی ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر دنیا است. هر ساله چند هفته مانده به سال نو، خانه‌تکانی و نظافت منزل در