7 روش شگفت انگیز برای تمیز کردن توالت فرنگی با انواع سفیدکننده

7 روش شگفت انگیز برای تمیز کردن توالت فرنگی با انواع سفیدکننده
راهنمای محتوا

در نظر بگیرید وارد دستشویی‌ منزل می‌شوید و دیگر خبری از باکتری‌های کثیف توالت نیست. بوی رایحه خوش تمیزی به مشام‌تان می‌رسد و از این همه تمیزی لذت می‌برید. به نظر شما راز برق انداختن توالت فرنگی چیست؟ برای شستن توالت فرنگی، به شوینده مناسب نیاز داریم تا بوی بد توالت را از بین ببریم و لکه‌های زرد را هم فراری دهیم. این کار فقط از مایع سفیدکننده غلیظ برمی‌آید. با انتخاب بهترین سفیدکننده توالت فرنگی، دیگر نگران نظافت توالت نخواهید بود. ما 7 روش شگفت انگیز تمیز کردن توالت فرنگی را آورده‌ایم تا با آسودگی کامل سراغ نظافت توالت فرنگی بروید و در چند دقیقه، آن را براق و درخشان کنید.

مایع سفید کننده دامستوس

دامستوس Domestos مطمئن‌ترین شوینده‌ای است که با اعتماد کامل نظافت کل منزل را به عهده می‌گیرد. چون با سفیدکننده‌های غلیظ دامستوس می‌توانید در کمترین زمان، سطوح را سفید و براق کنید. مایع سفیدکننده دامستوس در سه مدل اسنو وایت، دامستوس سبز و زرد تولید می‌شوند. سفیدکننده‌های چندمنظوره دامستوس، حاوی سدیم هیپوکلریت هستند که سفیدکنندگی بالایی دارند و به راحتی، انواع لکه‌ها را پاک می‌کند. سفیدکننده‌های دامستوس فرمولاسیون اختصاصی آنتی‌باکتریال و ضدعفونی دارند و دشمن سرسخت باکتری‌های توالت فرنگی هستند و با نفوذ سریع، اثری از آن‌ها باقی نمی‌گذارند.

مایع سفید کننده دامستوس
مایع سفید کننده دامستوس

سرکه

سرکه، ماده‌ طبیعی همه کاره است که قدرت پاک کنندگی و ضدعفونی کننده دارد و می توانید برای شستشوی توالت فرنگی از قدرت تمیز کردن آن استفاده کنید. اسید استیک موجود در سرکه که مایعی خورنده است، علاوه بر سفیدکنندگی بالا، رسوبات سنگ توالت و روشویی را کاملاً از بین می‌برد. برای تمیز کردن توالت با سرکه پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و مستقیماً روی لکه بگذارید. اجازه دهید یک شب تا صبح روی لکه بماند، سپس آن را بشویید. این سفیدکننده طبیعی، همچنین خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای شمایی که از بوی بد توالت فرنگی کلافه شده‌اید، بسیار مفید است. سرکه محیط توالت فرنگی را گندزدایی می‌کند و با نابود کردن باکتری‌های بدبو، بوی خوشی به محیط می‌دهد.

جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای نظافت توالت فرنگی، یک تیر و چند نشان است. سدیم بی‌کربنات یا جوش شیرین، قدرت سفیدکنندگی بالایی دارد و به عنوان لایه بردار، در از بین بردن لکه زرد توالت فرنگی، مؤثر است. خاصیت بازی جوش شیرین هم که جاذب رطوبت و بو است، فرصتی می‌دهد تا بوی نامطبوع توالت را از بین ببرید و رطوبت را کم کنید. این ماده همچنین لکه‌های کف یا دیوار توالت را خیلی راحت پاک می‌کند.

نوشابه

اگر دنبال گزینه قدرتمند دیگری برای توالت فرنگی و راه خلاصی از دست لکه‌های زرد هستید، توالت فرنگی را به یک بطری نوشابه مهمان کنید! نوشابه چون حاوی اسید فسفریک و اسید کربنیک است، در از بین بردن لکه زرد توالت فرنگی تأثیر دارد. خاصیت اسیدی نوشابه، انواع رسوبات سنگ توالت را طوری پاک می‌کند تا ردی از آن‌ها نماند. به کمک نوشابه حتّی می‌توانید زنگ‌زدگی‌های کاسه یا سیفون توالت را هم از بین ببرید و لکه‌هایی که به دلیل پاشیدن آب یا ادرار روی کاشی‌ها و اطراف توالت خودنمایی می‌کنند، در چند دقیقه محو کنید. کافی است نوشابه را روی سنگ توالت و سطوح آلوده بریزید تا حداقل یک ساعت بماند. سپس با فرچه و آب گرم، سنگ توالت را بشویید و تأثیر نوشابه را ببینید.

قرص توالت

قرص‌های توالت به دلیل ترکیبات جرم‌زدا و سفیدکننده، خاصیت زیادی در جرم گیری توالت و سفید کردن آن دارند. با این قرص‌های جرمگیر، می‌توان از دست لکه‌های سنگ توالت راحت شد و لایه‌های جرم را خیلی سریع پاک کرد. خبر خوب آن‌که قرص‌های توالت، خاصیت گندزدایی و ضدعفونی دارند و می‌توانند تجمع عفونت و آلودگی را از بین ببرند. کافی است قرص را در سیفون توالت تا در آب حل شود. سپس سیفون را بکشید تا قرص همراه آب وارد سنگ توالت فرنگی شود و آن را تمیز و براق کند.

نمک دریا

به دلیل واکنش شیمیایی نمک دریا با آب و سدیم موجود در بلورهای نمک، اگر آن را بهترین سفید کننده توالت فرنگی بدانیم، تعجب نکنید. نمک دریا می‌تواند لکه‌های زرد سنگ توالت را پاک کند و آن را برق بیندازد. با نمک دریا می‌توانید جرم‌های کاسه توالت و کاشی و کف سرویس بهداشتی را به راحتی تمیز کنید. تنها باید مقداری نمک روی کاسه توالت فرنگی و اطراف آن بپاشید و با فرچه، نمک را روی لکه‌ها بمالید. در آخر، توالت فرنگی را با آب گرم بشویید.

دهانشویه

شاید باورتان نشوید اما می‌خواهیم دهانشویه را ضدعفونی کننده توالت فرنگی معرفی کنیم. دهانشویه با داشتن بوراکس که ترکیب شیمیایی با خاصیت سفید‌کنندگی و پاک‌کنندگی بالا است، می‌تواند در سفید کردن توالت فرنگی و پاک‌سازی کاشی و سرامیک، مؤثر باشد. همچنین می‌تواند از رشد انواع باکتری و کپک جلوگیری کند اگر می‌خواهید از این ویژگی این مایع جرمگیر و سفیدکننده بهره‌مند شوید، یک لیوان دهانشویه را داخل توالت بریزید و 20 دقیقه‌ای فرصت دهید تا تأثیر بگذارد. سپس با برس توالت، تمام سطح کاسه را تمیز کنید و در آخر، سیفون توالت را بکشید.

بهترین سفیدکننده توالت فرنگی کدام است؟

هنوز برایتان سوال است بهترین سفیدکننده توالت فرنگی چیست؟ به طور کلی با اینکه روش‌های خانگی مانند سرکه برای تمیزی توالت فرنگی وجود دارند و دهانشویه و نوشابه هم می‌توانند مفید باشند، اما همه چیز بستگی به نوع آلودگی دارد. اگر با لکه‌ها‌ی سخت مواجه هستید، بهتر است از روش‌های ماندگارتر و موثرتر استفاده کنید. انواع سفیدکننده غلیظ دامستوس که ترکیبات سفیدکنندگی و لکه‌زدای قوی دارند، به راحتی توالت فرنگی را تمیز می کند.

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی با Domestos
نحوه تمیز کردن توالت فرنگی با Domestos

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی با Domestos

حالا که بهترین سفیدکننده توالت فرنگی را پیدا کردید، باید طرز استفاده از آن را بدانید. اول از همه با پارچه آلودگی سطحی توالت فرنگی را پاک کنید. مایع سفیدکننده غلیظ دامستوس را با آب ترکیب کرده و روی سنگ توالت بریزید. برای لکه‌های سطحی حدود 3 دقیقه و برای لکه‌های سخت، 5 دقیقه به دامستوس فرصت دهید. سپس با فرچه و آب گرم، توالت فرنگی را بشویید.

آیا سفیدکننده به توالت فرنگی آسیب می زند؟

معمولاً سفیدکننده‌ها برای سفیدی سطوح استفاده می‌شوند و تأثیر چندانی در جرم گیری ندارند. بنابراین برخی افراد، حجم زیادی از سفیدکننده‌ها را داخل توالت فرنگی می‌ریزند تا جرم را از بین ببرند، اما اغلب، نتیجه‌ای ندارد و منجر به تغییر رنگ سنگ توالت و آسیب آن می‌شود. اگر می‌خواهید توالت فرنگی را هم تمیز کنید، از شوینده‌های باکیفیت و غلیظ مانند دامستوس استفاده کنید. چند قطره از مایع سفیدکننده دامستوس، هر دو کار را به راحتی انجام می‌دهد. این شوینده چندمنظوره همزمان قابلیت ضدعفونی و سفیدکنندگی سطوح دستشویی را دارد.

سؤالات متداول

 

1– هر چند وقت یک‌بار باید توالت فرنگی را تمیز کنیم؟

برای جلوگیری از سخت‌ شدن لکه‌ها، بهتر است هفته‌ای یک‌بار توالت فرنگی را تمیز کنید.

2- آیا می‌توان سفیدکننده را یک شبانه روز در توالت فرنگی ریخت؟

سفیدکننده‌هایی که قدرت پاک کنندگی کمتری دارند، می‌توانید یک شبانه روز در توالت فرنگی بریزید، اما برای سفیدکننده‌های باکیفیت و غلیظ، تنها چند دقیقه کافی است.

3- برای تمیز کردن توالت فرنگی می‌توانیم سفیدکننده‌ها را با هم ترکیب کنیم؟

هرگز سفیدکننده‌ها را با جرم‌گیر‌های اسیدی ترکیب نکنید؛ زیرا به دلیل واکنش شیمیایی، باعث تصاعد گازهای خطرناک و حساسیت تنفسی می‌شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خانه تکانی نوروز 1403

خانه تکانی نوروز 1403

خانه‌تکانی نوروز از آداب‌ورسوم باستانی ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر دنیا است. هر ساله چند هفته مانده به سال نو، خانه‌تکانی و نظافت منزل در